torsdag 27. mai 2010

Primula fra Svinviken Aboreet

 Denne søtingen kjøpte jeg på aboreet i Todalen i dag. Svinviken heter det. Det var helt flott der, skulle gjerne ha hatt mange timer der ute. Så lunt og fint. Men jeg ser forfallet er veldig stort og det er granene og bartærne som har tatt helt overhand. Det var skuffende å se at det ikke var helt topp, og det var ikke vanskelig for en hagevandt. Så de har masse beskjæring foran seg, og ned taking av bar trær, fordi de ødelegger samlingen av rododendron. Det var ikke i helt full blomstring ennå, men gud så vakkert. Jeg jeg greide å forestille meg hvor vakkert det kunne ha vært. En flott plass, der kunne jeg hå klart å bodd. Jeg har sikkert arbeidet meg ihjel. Men jeg skulle ha fått til avleggere både her og der, spesieilt staudene for salg. Fordi potensiale er så veldig stort og utgangspungtet flott til å begynne å drive denne plassen skikkelig. Håper at kommunen klarer å holde plassen i god stand. Men det tar litt tid tror jeg.
Denne primulaen er også nydelig:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar