onsdag 27. april 2011

Ny bed i hagen.

Her skal det bli bedt i dag.  


Plassen tatt nedenfra. 

Så skal det spaes, i massevis. Det ble lettere enn hva jeg trodde. Jorden var lett å jobbe med. Jeg snudde all jorden og brukte den på ny. Har ikke tilført denne plasse noe ny jord. Men har som motto å bruke den som er. Dette har vært skyggelandet til en syrinhekk. Den har jeg fjernet og fått frem lyset tilbake i hagen.  

Nå har jeg plantet kuletuja, ligularia, iris, martagonliljer, en furu, på denne plassen. 
Men det skal mange stauder på plass i morgen. Jeg har vatnet og ordnet. Overraskende var det ikke så mye ugress. Det er mye skvalderkål, men mindre enn jeg trodde. Jeg delte en stor busk hortensia i dag som jeg skal har som kant i rundt hele bedet på øversiden. Jeg måtte bruke saksen for å få løs hele klumpen. Men det ble ikke noe gjord igjen på røttene. Så nå står de i vann før den skal settes i jorda. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar