søndag 25. juli 2010

Britt Elis Hage

Jeg har vært hos Britt Eli på Hagegal i dag. De har hytte på Aspøya ikke langt unna Kristiansund. Jeg rakk å høre noen kapittel av Harry Potter og så var jeg fremme.
Der stod hun å ventet på meg, ved en stor port, med høye gjerder for at rådyr og hort ikke skal spise opp planter, busker og ikke minst rosene. Da jeg kom innenfor porten ble jeg helt overveldet av planter. Som å komme inn i eventyr land for en som er hagegal. Det som slo mag mest var hvor stor alle plantene var. Rododendron som var så store og fine. I full vokst. Magnolia i blomst ennå. Og så stort tre. Har aldri sett noe så vakkert. Hostaer og ligularia som er giganter, og det flommet over av stauder over alt. små og store. Og mange sorter har spredd seg. Det er så flott å være i en slik fjell/skoghage, med masse planter og ikke minst blåbær tuer, markjordbær på steder som en ikke venter det. Terenget var bratt noen plasser og det var stier med trappetrinn. Her er det så mange flotte løsninger at jeg kunne ha tenkt meg å komme tilbake igjen. Rosene var i full flor, ikke som hos meg der alt er seint. Men det er mye lunere der og ikke minst en flott utsikt.








  
Her er det noen bilder fra hagen. Glemte å ta så mange bilder da det var så trivelig å være der. Og jeg fikk severt skive med skinke og blåbærkake med krem/kefir med vanilje. Nydeligste kake jeg har smakt på lenge. Denne hagen er på 2 mål og er bare helt nydelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar